Friday, September 13, 2013

jeragat oh jeragat

hurmmmm.ini kali la pulak nak cerita pasal skincare..perempuan ni kalau utk cantik,mmg sanggup berhabis kan?? sampai sekarang tak jumpa lagi skincare yg betul2 sesuai n berkesan utk masalah kulit aku  ni.dah macam2 produk guna.Kulit aku ni dulu2  time muda remaja mmg la ada masalah jerawat,.biasa lah remaja kan..kulit nmpk cam kering,tapi bila tgh hari skit berminyak2,Tapi sejak umur makin beralih ni..jerawat cam malu la  pulak nak naik.jeragat la pulakk.hurmmmm

kalau nak citer bab produk yg dah aku guna..rasa cam berjela2 lah..cuma nak highligh skit tang produk yg aku penah guna lama lah.Paling kurang pun 6 bulan.lepas tu jk  tak der perubahan punn..aku ucap selamat tinggal laa..





ni antara produk yg aku pernah gn sebelum ni..
aku stop sbb jerawat tak nak berenti timbul.he..n yang safi balqis tu,penutup krim siang nya yg biru tu cepat sgt pecah..tak tahu la y!!! 

Masa mula2 kerje dulu aku pernah guna produk Felisa,dah mula berduit skitt..ok jugak produk ni.Time tu tak banyk produk cam time sekarang.Kulit ok la,jerawat pun kadang2 je naik.tapi yg tak tahan,sabun black  tu ,cepat ngat cair.zaman2 tu akau aktif,bawa ke mana2 cair.boring.Bila guna pembersih yg dalam botol tu,kulit jd kering ngat.n biasa la.produk2 gini,bila berjemur kat panas skit,muka cam udang kn  bakar.dalam 2 tahun gak la aku guna..n aku buat keputusan  stop.


ni la rupenya.aku google je..lama dah produk ni.try usha2 kat  kaunter Felisa,cam produk ni ada 2 pengeluar plak sekarang. dah tak satu kapall.entah lee..


ada yg rekemen Noveles Visage tu, BML la..tapi time tu kawan aku yg keje kat salun tak galakkan aku guna.ada hidrokuinon ????,aku pun tak nak laa..banyak bahaya ooo.Aku tgk org kg aku yg guna produk ni.masa pakai mmg kulit cantikkk,pinkk je,tp nampak kulit cam nipis.lps dia stop.jeragat  merata2 kat muka.ngerii laaa

Lepas tu aku try Tia Emilia,Produk ni tak sampai pun 3 bulan.aku masuk tong sampah.jeragat muka aku nampak makin galak muncul.adussss.Duk usha2 dlm internet.produk ni cam ada kandgn kimia.betul ke tak.aku tak nak komen.bila ruper haku makin kelam.stop je la...


cantik je colur dia..warna favorite aku tuu

Aku try pula produk Sendayu Tinggi.masa tu mmg femes la produk ni..4 bulan jgk la aku pakai satu2 tu..Bulan pertama hgga ke 3 tu mmg cantik lg la kulit.he3 ..seyess ni..bukan nak perasan..tak yah pakai bedak pun..sori tak share gambo..malu..
Kusangka panas hgga ke petang,rupanya hujan di tengah hari..hu3..bulan2 berikutnya,produk ni cam dah mangli ngan kulit aku.lepas kawan tegur apasal kulit nmpk tak cam dl...jeragat n kusamm je..kui3.ingat aku je perasan.hari2 duk tilik cerminnn..hurmmmm.masuk bakul sampah lagi laaaa.sayang gak.beli mahal2..cleaser tu aku buat mandian.ha3.





lps ni cam tak percaya dah nk try produk2  cam gitu.Try alih arah ke Safi Rania Gold..full set aku beli.Kira ok la juga.Tapi produk ni buat muka aku lembabbb n tak tahan tu cam berminyak2.emmm....krim malam mmg aku tak leh pakai la..rasa melekit sangat.then tggl je la yg krim malam tu. buat losyen,sapu kat tangan.ha3 .Apa pun aku tetap saboo.Bagi aku,produk Safi Rania Gold ni mmg ok.lbh2 lagi bg mereka yg kulit kering.untuk yg berusia pun ok la kan..macam haku ni..mgkn bagi kulit yg tak der masalah sangat kot.tapi utk kulit yg jeragat  n kombinasi cam aku ni..rasa cam payahh je nak ok..n then cam biasa laa...aku sedekah aje pada adik aku pulak kali ni..he3...Aku tanya adik aku..katanya ok Safi rania ni dengan dia..sampai sekarang dia setia ngan produk safi ni.Aku tgk dia pakai Safi Balqis.n now rasa makin berumur ni kot,dia guna Safi diamond..tengok kulit  dia mmg ok.cerahh n tak der sebijik pun jeragat...jelesssss.ngehh3.


sekarang Che Ta yg jadi duta..kalau lah secantikk Che Ta tu...berangan la pulakk

Aku try la pulak  Nutox  Oxyfusion ..Tak cantik cam Fazura pun tak apa la..janji kulit ok skit..he3...Nmpak cam best.Try la usha2 dlm internet.kira ok gak.Aku pun beli full set la..cam biasa..nk campur2 kang...kut jadi lain plak....so far  mmg ok.banyak2 produk yg aku guna,produk ni la penamat masalah jerawat  selama ini.mmg tak naik jerawat..syukur alhamdulillah.so far..mmg jd pengguna setia lah produk Nutox ni..Tapi cam yg aku cakap kat atas tadi la..payah nk hilang masalah jeragat aku ni..Bila kengkawan tegur  tang jeragat kat muke aku ni..aku blurrrrr..



Tak tahu lagi nk try produk apa lps ni..Satu hari jalan2 kat Guardian,juru jual tu syorkan aku Simply Siti..emmmm..aku pun cair la bila dengar tang kelebihan Simply Siti ni..teknologi korea..mmg aku tgk citer2 korea tu kulit dia orang mmg cantikkk.jelessnye aku..Best jgk la Simply Siti ni.aku beli semua set Dermagic tuh...BB cream Simply Siti HD so far mmg the best lah setakat ni yg pernah aku try.yg Nutox bb cream tak best sangat.rasa berminyak n tak tahan lm kat muka.mgkn utk kulit org lain cantikk kot.tapi yg bb cream Simply Siti ni..mmg ok.tak berminyak.Krim Dermagic tu pun ok.wangi n sejukk n mudah meresap.Cuma cleaser tu..tiub cleaser tu cepat bocor/cam cepat pecah.tahh,bekas palstik yg mcm mn kot tu kualitinya..he3.sayang gak.sbb  satu2 produk ni regenya boleh tahan la jgkk.
aku guna set dermagic ni


Nak jadikan cerita..satu hari aku jalan2 kat  Giant..aku lalu kat sebuah kiost tu,.aku tanya ada tak produk utk hilangkan jeragat..ringannn je mulut aku ni masa tu aku dalam 2 bulan guna Simply siti dermagic tu....lalu akak tu syorkan aku Produk Sri Mawar..katanya mmg bgs utk atasi jeragat nii.aku pun teringat la pada rakan sekerja ku dl..mmg dia pengguna produk Sri Mawar ni...mmg kulit dia cantikk.aku pun cair la ngan produk sri mawar ni... pulakkkkk.Masa tu jeragat aku n mmg ada la.terutama kat bahagian pipi.tapi tak la teruk sangat.  coklat2 manja gt.tak bertompok.tapi kira ada area pipi ..apa2 pun,kn cuba dl.kalau tak cuba tak tahu kan??Yang set Simply Siti tu aku sedekahkan pada adik aku yg no 2..sob..sob..




Dengan produk Sri Mawar ni aku guna trial set je lah dl.utk kulit normal.nampak kulit cam makin lembut mula2 tu..dalam 2 mggu aku perasan  jeragat aku nampak makin gelap.Try usha lagi Y??jd aku direkemen kan pulak utk tambah scrub ,losyen rawatan n peeling..aku gunalah ikut arahan yg diberi...Aku ni bab2 kecantikan..mmg aku rajinn sangat ikut tertib  penggunaan..mmg dr dl la gitu.he3.tahap disiplin mmg tinggi...cewahhh..Tapi yg sedihnya..sebulan aku guna,jeragat pada muka tambahh hitam.bertompok2.tang pipi..hidung n sekitar mulut..area mata je cerah skit.huaaaaa    aku dah inform ttg perkara itu,tp katanya(penjual produk ni la) akan hilang...hurmmm.hari2 aku tgk cermin..rasa sedihhh la pulaa..makin teruk muka aku ni..hitam2 bertompok2..hu3..tak kan nak tggu lagiiii...time2 cam ni rasa bodohh la pulak..mudah tergoda..tapi  tu la ..kalau tak cuba tak tahu..hu3

aku ambik keputusan stop..mmg x sanggup tgk muka makin teruk.tu duk tanya kawan2.kalau produk tu serasi.pasti jeragat tuu nmpak makin nipis,bukan makin hitam n bertompok2..heiii seramm aku....frussttt giler,aku baru je guna set besar tu..terbang jg lahh  hampir 300 hinggit..

Now duk pikir2 nak guna produk apa lagiiiiiiiii..macam2 org rekomen..mgkin produk tu sesuai ngan kulit mereka.tapi bukan ngan kulit aku.aku tak kata produk2 yg aku guna sebelum ni tak ok.mgkn tak sesuai/serasi ngan kulit aku je..kan...kann..

Now duk usha2 produk dalam internet.baca kat blog2.tgk iklan2.testimoni2...hurmmmmm.keliruuuu....latestt aku tgk produk safi Diamond tu..alahaiii.cantik n gebu nya si Ziana Zain tu ya...rasa cam berkenan...he3..Nak back ke pggunaan produk yg dulu2....hurmmm biarlah jadi sejarah jeee.tapi duk pk2 lagi sbb Simply Siti Dermagic tu pun ok.Safi Diaomond tu pun org kt ok gakk.he3. Adik bongsu aku pun kata ok.lembab je kulit..mana satuu yg jadi pilihan hati ni.hubby pun jeling2 manja je...pahammm.nk ajak g shop lagi la tuuu. ada laa yg nak dicari lg ..he3.cantik pun utk hubby gakk..kan??kan??..

tara......rasa nk try  yang ni la pulak..ptg semalam gi la kat Guardian..try la beli..aku beli set Kejora dl.utk jeragat katanya bagus..set Kejora ni kira jimat skit laai dlm rm90++ la jgk.n tambah cleaser n toner rania.hangus lah rm120+.ummmm..

ni ttg  produk tu yg aku copy dr  http://safi.com.my/


Booster peremajaan  Sel
Konsentrasi berkuasa yang membangunkan metabolisma sel untuk menentang kedutan, menegangkan kulit kendur dan mengurangkan jeragat seawal aplikasi pertama*. Menerusi formulasi NANO DIAMOND DNA TECHNOLOGY dan Ultra Hyaluronic Acid, kelembapan kulit dikekalkan di samping meningkatkan keelastikan kulit secara berterusan. Booster Peremajaan Sel sebaik-baiknya digunakan bersama Serum Rawatan Intensif.
*Peringkat ujian in-vitro ekspresi gen.

tang ayat kurangkan jeragat tu yg buat aku tergoda tu.hi3


krim Regenerasi sel
Krim pelembap bertekstur ringan dengan rawatan intensif efektif memperbaiki struktur dan tekstur kulit. Menerusi formulasi NANO DIAMOND DNA TECHNOLOGY dan Phyto-ceramide yang bertindak pantas memperbaharui sel untuk kulit yang lebih halus, kedalaman kedutan dikurangkan terutamanya di malam hari dengan berkesan.
Cleaser n toner  tu akau pakai yg safi rania gold.yg diamond tak der lagi mende ni.
Malam td aku try la guna booster peremajaan sel  tu.lps tu apply krim regenerasi sel tu..krim malam tu rasa melekit skit.apa2 pun kulit mmg lembab.
Pagi ni try pakai  booster n bb cream safi rania tu..muka rasa lemmbabb  .tgk mcm mn dalam sebulan dua ni..boleh update semula ...kalau ok..mgkn aku setia hgga hjg nyawa lah ngan produk safi Diamond ni.tgk mcm mn nanti,harap2 ok laa.harap2 pencarian berakhir di sini..
harap2 ini kali laa menjadiii..nnati aku update sml la .tgk dl mcm mn..luper la nk habaq,,,produk dalaman pun aku ambik jugakk.mcm2  jenis kolagen n vit c aku ambik.sbb kalau ikut info yg aku dapat..mmg kolagen mmbntu atasi masalah jerawat n jeragat ni..nak2 kita yg usia makin bertambah ni..entah la..cik jeragat ni pun mgkn sbb hormon kot.tak tahu lahh..lantak la sbb apa pun.tapi jeragat pasti diperangi habis habisan.ha2...harap2 lps duk sapu yg safi diamond n tuk telan  kolagen ni..kulit aku mulus kembali..insyaAllah.....aminnnn

mungkin ada  juga mereka yg  mengalami masalah yg  sama cam aku ni..jom la kongsi2.mg blh bagi manfaat utk kita bersama.he3.tq so much yg sudi baca sampai titik ini.




7 comments:

  1. uikss byk sguh produk da try huhu..skg kai safi rania booster ok tak? lau ok sy nk try la..

    ReplyDelete
  2. haii.salam sejahtera..mgkin tak serasi ngan kulit akak,hu.hu.rasa cam lembab ngat n naik jerawat..akak stop.tapi adik akak pakai ni ok sangat.bergantung pada kulit agaknya.now akak guna simply siti yg new age tu.akak tanya admin page simply sity,inform ttg masalah kulit akak,dia refer set new age.so far dlm 2 mggu guna sekarang ni rasa ok.tiada jerawat naik,n yg penting jeragat macam nampak pudar skir ar.kalau ssatu2 produk yg tak serasi seblm ni,kalau pakai dlm 2-3 hari pun dah blh nmpak jeragat cam makin gelap.

    ReplyDelete
  3. hi, bnyaknyer product dia guna. tak baik untuk kulit la syg, mungkin makin hari makin nipis or kulit jdi mengelupas. sya nak syorkan utk beli product yg terkenal mcm Artistry, Clinique, Estee Lauder, Channel, and Lancome. dorang mmg top 5 prestige brands of cosmetics in the world. selamat n ade waranty. so far sya pkai artistry ok la..kulit kembali seperti dulu. no jerawat hingap lgi. hehehe. saje je nk share, kalo awk tak ok pkai yg last tu, tukar la yg lebih selamat drpd beribu-ribu duit terbuang kn.

    ReplyDelete
  4. untuk hilangkan jeragat guna bio oil.ia sangat bekesan.guna lh siang dn mlm.pencuci muka pula guna biore anti blemish

    ReplyDelete
  5. untuk hilangkan jeragat guna bio oil.ia sangat bekesan.guna lh siang dn mlm.pencuci muka pula guna biore anti blemish

    ReplyDelete
  6. dah cb bio oil dl..tp x serasi.nmpk makin hitam area jeragat.ermmm.now try clinelle whritten up yg set caler purple tu,so far,,,ok.jerawat x naik..jeragat pun nmpk makin pudar..srke pulak rasenyerr..yg dalaman mkn greep seed .tgk dlm 3,3, bln,ako up date sml.

    ReplyDelete
  7. dah cb bio oil dl..tp x serasi.nmpk makin hitam area jeragat.ermmm.now try clinelle whritten up yg set caler purple tu,so far,,,ok.jerawat x naik..jeragat pun nmpk makin pudar..srke pulak rasenyerr..yg dalaman mkn greep seed .tgk dlm 3,3, bln,ako up date sml.

    ReplyDelete